Γράφει ο Μάνος Μίχαλος
Το rebranding δεν έχει πολλούς δρόμους. Τρεις όλοι κι όλοι είναι αυτοί που καλείσαι να αξιολογήσεις για να διαλέξεις: α) μικρό, δηλαδή μικρές αλλαγές και φρεσκάρισμα στο λογότυπο και στην οπτική ταυτότητα, β) μεσαίο, λαμβάνοντας αποφάσεις που διαμορφώνουν νέο όραμα, αξίες και στόχους για το προϊόν, τοποθετώντας το στρατηγικά εκ νέου στην αγορά και γ) μεγάλο, που σημαίνει ολικό και φτάνει μέχρι και την αλλαγή του ονόματος του brand.
Ο Αλέξης Τσίπρας προφανώς και δεν μπορεί να αλλάξει όνομα, εκτός αν θυμάται, ως sports fan, τον Ρον Αρτέστ από το NBA, ο οποίος το 2011 αποφάσισε να τον λέμε Metta World Peace (αν και το παράκανε λίγο, αφού όταν βρέθηκε στην Κίνα ήθελε να τον φωνάζουν The Panda Friend).
Οπότε το δικό του πολιτικό rebranding δεν αφορά τόσο την εικόνα του ή το στυλ του – αν και αυτά δείχνει να τα διαφοροποιεί τόσο όσο – αλλά κυρίως τη θέση του στο πολιτικό σύστημα.
Μετατοπίζει ολοένα και περισσότερο το κέντρο βάρους του προς την υπεύθυνη κυβερνησιμότητα, θέλοντας να ξορκίσει τον άλλοτε αντισυστημικό χαρακτήρα του.
Το αν θα το καταφέρει θα το δείξει η πορεία των πραγμάτων και κυρίως η κάλπη, αν και εφόσον αποφασίσει να μπει εκ νέου στη μάχη. Η βουλευτική έδρα από μόνη της δεν φαίνεται να του αρκεί· τον κάνει να αισθάνεται ανενεργός.
Προς το παρόν, ωστόσο, στο rebranding που επιχειρεί έχει καταναλώσει αρκετό από τον χρόνο που έχει στη διάθεσή του για να μιλήσει για τα παλιά. Για τη δική του αλήθεια για την περίοδο 2015-2019, για το τι ειπώθηκε στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών μετά το δημοψήφισμα, ενώ ετοιμάζει και βιβλίο για να αποσαφηνίσει τα όσα συνέβησαν.
Περισσότερο σε reputation rebranding παραπέμπει όλο αυτό, από εκείνα που ενεργοποιούν οι εταιρείες όταν ένα προϊόν τους έχει αποκτήσει αρνητική φήμη. Οταν οι καταναλωτές το αποφεύγουν και ακόμη και όσοι κάποτε το αγόραζαν δυσκολεύονται να το παραδεχτούν, για να μη θεωρηθούν αφελείς ή ότι δεν έχουν σωστό κριτήριο – ή απλώς γούστο.
Ο Αλέξης Τσίπρας πάντως δείχνει από όλες τις μεριές ότι την έχει αποφασίσει την επιστροφή του στην ενεργό δράση, όπως εκείνος την ορίζει. Κάποια στιγμή, όμως, εκτός από την αλήθεια του για το παρελθόν, θα χρειαστεί να πει την πολιτική του για το παρόν και για το μέλλον.
Αν θέλει να ξανακυβερνήσει, πρέπει να αρχίσει να λέει πώς, τι διαφορετικό θα έχει το «προϊόν» του από την προηγούμενη φορά και πώς θα σταθεί στο ράφι. Γιατί στο δικό του rebranding το όνομα δεν μπορεί να αλλάξει – η ουσία όμως πρέπει.
Πηγή: tovima.gr